h0001.jpgh0002.jpgh0003.jpgh0004.jpgh0005.jpgh0006.jpgh0007.jpgh0008.jpgh0009.jpgh0010.jpgh0011.jpgh0012.jpgh0013.jpgh0014.jpgh0015.jpgh0016.jpgh0017.jpgh0018.jpgh0019.jpgh0020.jpgh0021.jpgh0023.jpgh0024.jpgh0025.jpgh0026.jpgh0027.jpg

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 2 έως 4 ετών

Μαθηματικές έννοιες

Οι δράσεις μαθηματικών εννοιών συμβάλλουν στην καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης των παιδιών και όλων εκείνων των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη γνώση και την κατανόηση της έννοιας του αριθμού. Στόχος είναι τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι, τις βιωματικές καταστάσεις και τα φύλλα εργασίας να καλλιεργήσουν τις πρώτες μαθηματικές γνώσεις: χώρος, χρόνος, αντιστοίχηση, σύγκριση, ταξινόμηση, μέτρηση, αναγνώριση δεδομένων κ.τ.λ. Κατά αυτό τον τρόπο τα παιδιά ανακαλύπτουν πόσο συνδεδεμένα είναι τα μαθηματικά με την καθημερινή ζωή.

 

Η καλλιέργεια της γλώσσας και της γραφής

Οι δραστηριότητες «Γλώσσας» δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τη σημαντικότητα και την σπουδαιότητα της γλώσσας, της λεκτικής αλλά και μη επικοινωνίας, του προφορικού και του γραπτού λόγου. Η κάθε δράση αναδεικνύεται μέσα από αυστηρές επιλογές από το σύγχρονο και ψηφιακό παραμύθι, τα ποιήματα, το κουκλοθέατρο, τη δραματοποίηση, το θεατρικό παιχνίδι.

 

Αισθητική αγωγή και Εικαστικές Τέχνες

Οι Εικαστικές Τέχνες αποτελούν εκφραστικά μέσα με τα οποία αναπαριστούμε εμπειρίες, ιδέες, συναισθήματα και ταυτόχρονα αποτελούν διανοητικές λειτουργίες αφού καλλιεργούν αντίληψη, μνήμη και σχηματισμό εννοιών προάγοντας έτσι την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Μέσα από τις Εικαστικές Τέχνες το παιδί επικοινωνεί, δημιουργεί και διατηρεί τον πολιτισμό και το περιβάλλον του, ταυτόχρονα καλλιεργεί το σεβασμό και τη κατανόηση για τους άλλους ανθρώπους. Η κάθε δράση θέτει στον πυρήνα του σχεδιασμού και της εφαρμογής των εικαστικών δραστηριοτήτων τις εμπειρίες, τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητες των παιδιών. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μορφές τέχνης μέσα από επιλεγμένες επισκέψεις σε αντίστοιχους χώρους, πειραματίζονται με υλικά, μαθαίνουν τεχνικές ζωγραφικής, κοπτικής, χαρτοκολλητικής κ.τ.λ. 'Έρχονται σε επαφή μέσα από την τεχνολογία και τον διαδραστικό πίνακα με μεγάλα μουσεία του κόσμου, για να γνωρίσουν έργα γνωστών Ελλήνων και ξένων ζωγράφων, αναπτύσσοντας την καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση. Κάθε χρόνο δημιουργείται και εκτίθενται στο χώρο έργα που δημιούργησαν τα παιδιά από τις επισκέψεις αλλά και από όλο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ακολουθήθηκε σε όλη την σχολική περίοδο.

 

Περιβαλλοντική αγωγή

Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής μέσα από τη δημιουργία εργαστηρίων, στόχο έχει την επαφή του παιδιού με έννοιες της φυσικής και τα διάφορα φαινόμενα από το περιβάλλον όπως: πήξη, πάγος, ανάμιξη υλικών κ.τ.λ. για να αποκτήσουν εμπειρίες από το φυσικό κόσμο που τα περιβάλλει και να μπορούν να ερμηνεύουν μόνα τους, μέσα από τις μεθόδους των επιστημών, διάφορα καθημερινά θέματα. Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά ευαισθητοποιούνται με το φυσικό περιβάλλον και αποκτούν οικολογική συνείδηση. Διδακτικές ενότητες που αναπτύσσονται και ενισχύουν τα παιδιά να υιοθετήσουν θετική στάση και νέα πρότυπα συμπεριφοράς είναι: η ανακύκλωση, η προστασία του περιβάλλοντος και των δασών, τα καιρικά φαινόμενα, ο κύκλος του νερού, θέματα υγείας και διατροφής κ.τ.λ

 

Κουκλοθέατρο - Θέατρο

Στο χώρο στελεχώνεται εργαστήρι κουκλοθεάτρου με την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών συνοδευμένα με καταξιωμένους από το χώρο κουκλοπαίχτες. Η δημιουργία κουκλοθέατρου αποτελεί μια συναρπαστική δραστηριότητα με μεγάλη ψυχολογική και παιδαγωγική αξία. Τα παιδιά δημιουργούν τους ήρωές τους και παίζουν, εκφράζοντας συναισθήματα και δημιουργικότητα, αναπτύσσοντας παράλληλα δυο σημαντικούς πυλώνες της ζωής τους: της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής τους ανάπτυξη.