Cloud

Το όραμα της Αγωγής & Φροντίδας

Img

Το όραμα στηρίζεται σε δύο πυλώνες στην Αγωγή και στη Φροντίδα

Οι βασικές Αρχές που προάγουν την Αγωγή είναι ότι:

  1. Αναγνωρίζονται τα ενδιαφέροντα, οι ανάγκες του παιδιού και οι προτιμήσεις του παιδιού για τον τρόπο εργασίας του μέσα στην ομάδα της τάξης (ατομικά, σε μικρές ομάδες ή σε μεγαλύτερες όπου απαιτείται, χώρος με μουσική κλπ).
  2. Αναγνωρίζεται το επίπεδο δεξιοτήτων και ικανοτήτων του παιδιού.
  3. Αναγνωρίζεται το μαθησιακό προφίλ (οι τρόπου που μαθαίνει το παιδί καλύτερα, σύμφωνα με τη θεώρηση της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner – οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό κλπ).
  4. Δίδεται έμφαση τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη διαδικασία της παιδαγωγικής δράσης που μεσολαβεί στη κατάκτηση της μάθησης
  5. Δίδονται δράσεις στα παιδιά που προάγουν την συνεργασία και τον διάλογο τόσο με τη παιδαγωγό όσο και με τους συμμαθητές τους, αφού στόχος είναι η καλλιέργεια της σκέψη και η ενθάρρυνση για αναστοχασμό.
  6. Αυθόρμητες και Οργανωμένες Δράσεις οι οποίες ξεκινούν από το να ενδιαφέρονται των παιδιών και η παιδαγωγός οργανώνει μέσα από συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους.
  7. Η χρήση ποικιλίας διδακτικών στρατηγικών και μεθόδων που στηρίζονται στην συνεργατική μάθηση.

Οι Παιδαγωγικές Αρχές  που προάγουν τη Φροντίδα για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και τη διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας είναι :

  1. Η Δημιουργία ενός συναισθηματικά ασφαλούς περιβάλλοντος για όλα τα παιδιά.
  2. Η διαμόρφωση  ενός «μαθησιακού περιβάλλοντος» με αλληλεπιδράσεις και επαφές  με σημαντικούς «άλλους» από το χώρο της τέχνης, του θεάτρου, ανθρώπων-επαγγελματιών  που διατηρούν τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας.
  3. Η καλλιέργεια εμπειριών που προκαλούν την περιέργεια και το ενδιαφέρον των παιδιών για μάθηση, ανάπτυξη αλλά και ψυχαγωγία.

Εμείς στην Αγωγή & Φροντίδα πιστεύουμε ότι ο ρόλος του σχολείου είναι:

  1. Να αποτελεί φορέα προαγωγής της ψυχοκοινωνικής επάρκειας
  2. Να μεσολαβεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για τη διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας έτσι ώστε το παιδί να λειτουργεί με αυτονομία, αυτοπεποίθηση, να μπορεί να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του και να προσαρμόζεται θετικά στις δυσκολίες.