Cloud

Συναισθηματική Νοημοσύνη και Παιδαγωγικό Πρόγραμμα

Img

Ανάπτυξη θεματικών Προσεγγίσεων με Συναισθηματική Νοημοσύνη

  • Είμαι μοναδικός και διαφορετικός
  • Όταν παίζω … μαθαίνω
  • Η φύση στη ζωή μας
  • Μαθαινω την παράδοσή μου

Η παγκοσμιοποίηση, οι αλλαγές σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, η ταχύτητα στην εξέλιξη της τεχνολογίας φέρουν ένα καταιγισμό πληροφοριών που οδηγούν στην ανάγκη για μάθηση προκειμένου να επιτευχθεί η προσαρμογή του γονέα και του παιδιού στις νέες ανάγκες των συνθηκών.

Η Αγωγή και Φροντίδα παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις και στόχος είναι να αναπτύσσει παιδαγωγικές πρακτικές και καινοτόμες παρεμβάσεις, ακολουθώντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα μέσα από τις βιωματικές προσεγγίσεις.

Οι παιδαγωγικοί στόχοι που αναδύονται με την προσέγγιση της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι τα παιδιά:

1. να αποκτήσουν ικανότητα να κατανοούν τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο και των άλλων

2. να δημιουργούν κίνητρα για τον εαυτό τους

3. να διαχειρίζονται σωστά τη σχέση τους με τους άλλους

Η Αγωγή και Φροντίδα, καινοτομεί για μία ακόμα φορά, αφού στο νέο της πρόγραμμα εντάσσει την επαφή των παιδιών του νηπιαγωγείου με παιδιά του Δημοτικού σχολείου της περιοχής προκειμένου η μετάβαση να περιέχει παιδαγωγικά και ενδοσχολικά κίνητρα. Η καινοτομία αυτή προχωρά σε εν δυνάμει συνεργασίες με συλλόγους γονέων και κηδεμόνων όπως επίσης και με τους Διευθυντές/ριες των Δημοτικών Σχολείων προκειμένου το “άνοιγμα της επικοινωνίας” να έχει όσο γίνεται πιο πολλούς αποδέκτες.

Οι παιδαγωγικοί στόχοι της παραπάνω δράσης είναι :

  1. Η ανάπτυξη της σχολικής ετοιμότητας
  2. Η ενίσχυση του οικογενειακού πλαισίου, έτσι ώστε οι γονείς να νιώσουν την υποστήριξη και συνεργασία στο επόμενο βήμα
  3. Η προσέγγιση θεματικών ενοτήτων θα βοηθήσουν και θα υποστηρίξουν σε συναισθηματικό επίπεδο το παιδί στην επόμενη σχολική βαθμίδα αφού στόχος είναι η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού σχολείου

Επιπλέον, ο στόχος αφορά και τους γονείς, όπου θα ενισχυθούν και θα υποστηριχθούν μέσα από κατάλληλα φύλλα εργασίας Συναισθηματικής Νοημοσύνης, έτσι ώστε να αποτελέσουν οι ίδιοι φορείς συναισθηματικής μάθησης που θα επηρεάσουν την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του παιδιού τους.