Img
Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

Ακολουθείται το Αναλυτικό Πρόγραμμα. Συγκεκριμένα:

  1. Η μαθησιακή περιοχή «Προσωπική και Κοινωνική Ανάπτυξη» συμβάλλει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των παιδιών, της αυτονομίας, της ψυχικής ενδυνάμωσης και στην κατάκτηση ηθικών και κοινωνικών αξιών, διαμέσου ζωγραφικής, δραματοποίησης, μουσικής και παιχνιδιού.
  2. Η μαθησιακή περιοχή «Φυσικές Επιστήμες» ενισχύει το κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού αφού ο φυσικός – βιολογικός κόσμος αποτελεί την πρωταρχική πηγή εμπειριών για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η οργάνωση ανάλογων παιδαγωγικών πρακτικών στοχεύουν στην αξιοποίηση της περιέργειας των παιδιών για τη διερεύνηση του κόσμου που τα περιβάλει. Ενισχύοντας και υποστηρίζοντας αυτή την περιέργεια, το παιδαγωγικό πρόγραμμα συμβάλει στον «επιστημονικό γραμματισμό» έτσι ώστε τα παιδιά να μπορούν να κατανοούν τις εμπειρίες τους και να τις μετατρέπουν σε γνώσεις. Θεματικές που αναπτύσσονται είναι: το διάστημα,  ζωντανοί οργανισμοί (ζώα και φυτά), φυσικά υλικά και υλικά που κατασκευάζει ο άνθρωπος, φαινόμενα από το φυσικό κόσμο….
  3. Η μαθησιακή περιοχή «Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών» στοχεύει στην κατανόηση του ρόλου των ψηφιακών τεχνολογιών στη σύγχρονη κοινωνία και τον πολιτισμό μέσα από υπολογιστικά περιβάλλοντα και ψηφιακές συσκευές. Η τάξη ενισχύεται με τη χρήση του Διαδραστικού πίνακα (γίνονται παρουσιάσεις φύλλων εργασίας, μετάβαση σε πραγματικές συνθήκες, παρουσιάσεις powerpoint, διαδραστικές ασκήσεις ανάλογα το επίπεδο της ηλιακής ωριμότητας του παιδιού).
  4. Η μαθησιακή περιοχή «Μαθηματικά» στοχεύει όχι μόνο στην απλή κατάκτηση μαθηματικών εννοιών, αλλά στην ανάπτυξη κριτικού τρόπου σκέψης και δράσης. Οι αριθμοί, οι πράξεις, ο χώρος, η γεωμετρία κ.τ.λ. μέσα από παιγνιώδεις δράσεις ενισχύουν τα παιδιά να βιώνουν και να κατακτούν τις μαθηματικές έννοιες.
  5. Η μαθησιακή περιοχή «Γλώσσα» στοχεύει να ενισχύσει τις επικοινωνιακές διαπροσωπικές σχέσεις του παιδιού με τον «άλλον». Κατακτώντας το γλωσσικό σύστημα αλλά και το πλαίσιο επικοινωνίας το παιδί συνειδητοποιεί τη γλώσσα ως μια δημιουργική και συνεργατική διαδικασία. Η κατανόηση και η παραγωγή του προφορικού και του γραπτού λόγου, καλλιεργούνται μέσα από πληθώρες παιδαγωγικές δράσεις : αφήγηση παραμυθιών και ιστοριών, παιχνίδια ρόλων, οργανωμένα παιχνίδια, επισκέψεις, θεατρικό παιχνίδι, πίνακες ζωγραφικής….
  6. Η μαθησιακή περιοχή «Τέχνες» περιλαμβάνει δράσεις καλλιτεχνικής έκφρασης όπως: μουσικοκινητική αγωγή, χορό, θέατρο, θέατρο Σκιών, κουκλοθέατρο, εικαστικά. Στόχος είναι τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με μορφές τέχνης έτσι ώστε να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να αποκτήσουν κοινωνική συνείδηση του πολιτισμού, να γνωρίσουν την πολιτισμική κληρονομιά, να καλλιεργήσουν αξίες και να αναπτύξουν σχέση με τον «άλλον», τον διαφορετικό και τον ιδιαίτερο.
img
img