Το σύστημα Orff βασίζεται στην παραδοχή ότι «η μουσική εκπαίδευση θα πρέπει να ακολουθεί το σχήμα των εξελικτικών σταδίων της ανθρωπότητας».
Η θεωρία αυτή υποστηρίζεται από την ΑΓΩΓΗ & ΦΡΟΝΤΙΔΑ μέσω του παιχνιδιού, όπου δίδεται η ευκαιρία στο παιδί να απελευθερώνεται από τα αρχικά στάδια και μετακινείται σε υψηλότερα στάδια μουσικής ανάπτυξης. Η μουσική μαθαίνεται όπως μαθαίνει το παιδί τη γλώσσα επικοινωνίας, πρώτα με ένα άκουσμα, μετά από τη μίμηση και έπειτα με τα σύμβολα – νότες.
Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα όργανα του συστήματος Orff (woodblocks, τρίγωνα, κουδούνια, καστανιέτες) κι έτσι να κάνουν την πρώτη τους γνωριμία με τη μουσική, να τραγουδήσουν και να χορέψουν.
Προοδευτικά μαθαίνουν να παίζουν μεταλλόφωνο, ξυλόφωνο και φλογέρα.
Το σύστημα Orff δίnει ελευθερία στο παιδί για δημιουργικότητα και εφευρετικότητα, για πειραματισμό, αυτοσχεδιασμό και εξερεύνηση, μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις που προκαλούν και προσκαλούν το παιδί σε ενεργή συμμετοχή.
Η μουσική είναι μέγιστης σημασίας και αξίαw για την ανθρώπινη ανάπτυξη και τη δημιουργική σκέψη του παιδιού. Με τη μουσική, στόχο έχουμε να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με την παράδοση και τον πολιτισμό, και να οδηγηθούν σε ένα συμβολικό τρόπο σκέψης και έκφρασης των συναισθημάτων τους και των ιδεών τους.